نقاشی روی سفال و سرامیک

28 خرداد

نقاشی

برای یادگیری پتینه کاری روی سفال با هنری آنلاین که یکی از پیشکسوتان در تمامی عرصه های هنری است همراه باشید. نقاشی در واقع یک فرآیند است که یک رنگ را روی یک سطح یا بوم می کشند و اثری را خلق می کنند. نقاشی یکی از رشته های هنر های تجسمی می باشد، جالب آنکه قدمت آن تقریبا شش برابر زبان نوشتاری می باشد. از آنجایی که در بسیاری از غار ها نقاشی هایی یافت شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که انسان های اولیه با کشیدن شکل حیوانات برای مقابله با آنها خودشان را آماده می کردند. قدیمی ترین نقاشی در دنیا متعلق به 32000 هزار سال پیش می باشد که در گروه شاوه فرانسه وجود دارد. این نقاشی با استفاده از افرای قرمز یا رنگدانه سیاه آن را رنگ کرده اند. این نقاشی های قدیمی بیشتر در رابطه با اسب، کرگدن، شیر، بوفالو و ماموت ها است. یکی از آثار های به جای مانده از قدیم که بسیار معروف است مونالیزا می باشد. البته اختلاف نظرهای زیادی در رابطه با کاملا هنری بودن این آثار که به روش‌ غیر سنتی و با استفاده از روش‌های غیر از شیوه‌های کلاسیک خلق می‌شوند وجود دارد، اما از لحاظ معنایی همه هنرمندانی که از نور، آتش‌ بازی، صدا، چاپگرهای جوهرافشان، پیکسل‌های صفحه نمایشگر و البته پاستل یا بسیاری مواد دیگر برای خلق اثر خود استفاده می‌کنند، با کسانی که از مواد سنتی و رنگ‌های آمیخته با زرده تخم مرغ و غیره را بکار می‌ برند، یکسان هستند. از این رو می توان گفت به اغلب کارهای هنری از این دست نقاشی گفته می‌شود.

نقاشی روی سفال و سرامیک

برای پتینه کاری روی دیوار با سایت معتبر هنری آنلاین همراه باشید. برای شروع کار نقاشی روی سفال و سرامیک اول سرامیک را خریداری می کنیم، اگر در نقاشی با استعداد هستید و قصد دارید طرح را خودتان بکشید که هیچ، در غیر این صورت باید از طرح مورد نظر پرینت بگیرید. برای زدن طرح در ابتدای کار کاربن را روی سرامیک می گذاریم و برای آنکه فیکس بماند کمی چسب را به آن اعمال می کنیم، بعد از آن طرح را روی کاربن می گذاریم و با خودکار خیلی راحت روی طرح می کشیم. در ادامه دورگیری را انجام می دهیم که در ادامه آموزش آن را برای شما توضیح داده ایم و بعد از آن نوبت به نقاشی کار می رسد که آن را نیز به صورت اختصاصی در پاراگراف های پایین توضیح داده ایم. نقاشی روی سفال در کل کار ساده است چرا که شما برای این کار از دورگیر ها استفاده می کنید که باعث می شوند رنگ ها با یکدیگر قاطی نشوند و برای پاک کردن رنگ های اضافه نیز می توانید از کاتر استفاده کنید و رنگ را به راحتی از بین ببرید.

وسایل مورد نیاز برای نقاشی روی سفال و سرامیک

  • دورگیر دست ساز
  • رنگ روغن یا رنگ آکروریک
  • مل(برای خشک شدن)
  • سرامیک
  • کپی از طرح دلخواه
  • کاربن

ساخت دورگیر

مل و رنگ روغن ساختمانی یا رنگ آکریلیک را به نسبتی مساوی با هم مخلوط می کنیم و به این صورت یک خمیر لطیف به دست می آید و دورگیرمان را می سازیم. برای کار های ظریف تر از مل رقیق تر استفاده می کنیم یعنی میزان رنگی را که برای ساخت دورگیر می ریزیم بیشتر از مل باشد، اگر کار ما برجسته بود دورگیر را غلیظ تر درست می کنیم یعنی میزان مل بیشتری می ریزیم. حالا یک قیف می سازیم، حالا روی طرح را با این دورگیر رنگ می کنیم. اول یک دور، دور طرح را می زنیم و بعد از آن روی خود طرح را می کشیم. خاصیت این مواد این است که در نهایت کاملا یک دست می شوند. اگر در نهایت قسمت هایی از کار شما ترک خورده بود می توانید دورگیر را کمی رقیق تر کنید و روی آن ترک ها بکشید و در نهایت سطح کار را با تینر صاف کنید. برای یادگیری پتینه کاری روی چوب با هنری آنلاین همراه باشید.

 رنگ های لعاب سرد

خرید ابزار پتینه کاری روی شیشه خود را به ما بسپارید. در کل ده نوع رنگ لعاب سرد داریم که با ترکیب آنها می توانیم رنگ های جدیدی را بسازیم. با یک قلم صفر رنگ را بر می داریم و روی کار به طور کاملا می کشیم. ما امروز آموزش نقاشی روی سفال و سرامیک را برای شما آورده ایم، اما شما می توانید این نقاشی را روی شیشه، چوب و سفال خام نیز انجام دهید. همانطور که پیش تر گفتیم وقتی رنگ را روی سطح کار اعمال می کنید همه ترک های کار شما پوشانده می شود. تمام روی کارمان را پوشش می دهیم اگر این رنگ با کناره های کار شما برخورد کرد می توانید خیلی راحت آن را با یک گوش پاکن پاک می کنیم چرا که ما در حال حاظر روی سرامیک کار می کنیم و از بین بردن رنگ از روی سرامیک کار ساده ای می باشد. اگر رنگ شما خشک شده بود می توانید آن را با کاتر ها از بین ببرید.

نقاشی روی چوب

برای آنکه این نقاشی روی چوب باشد و به خورد چوب نرود حتما در ابتدای کار روی چوب را چسب چوب بی رنگ می زنیم. می توانید برای ترکیب رنگ ها از چرخه آنها بهره ببریم. به یاد داشته باشید که کارتان را با رنگ های تیره شروع کنید و در نهایت کار از رنگ های روشن بهره ببرید. به یاد داشته باشید که رنگ های لعاب سرد به تنهایی خیلی غلیظ می باشند از این رو حتما باید با تینر ترکیب شوند. در این مرحله دورگیر باعث می شود رنگ از جایی که باید خارج نشود. بدانید که اصلا خط قلم در این نوع رنگ آمیزی به جای نمی ماند از این رو می توانید طرح را بدون نگرانی رنگ آمیزی کنید. بهتر است قبل از رنگ آمیزی رنگ بندی ای که مد نظرتان است را درست کنید و آن را مشاهده کنید اگر آنقدر که باید زیبا شده بود بعد آن را روی سرامیک یا چوب اعمال نمایید. در پایین صفحه فیلمی را برای آموزش نقاشی روی سفال و سرامیک برای شما گذاشته ایم.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top