انواع دوخت های تزئینی

27 خرداد

دوخت فلزات روی پارچه

یکی از انواع دوخت های تزئینی این نوع دوخت می باشد. برای این کار می توان از فلزاتی که دارای جایگاهی برای دوخت هستند استفاده کرد، اما اگر به هر دلیلی فلزی که می خواهید روی پارچ کار کنید از این جایگاه ها نداشت باید با استفاده از انواع دوخت ها به شکلی زیبا این فلزها را روی پارچه خود بدوزید. روشی که ما در باره حل این مسئله از آن استفاده می کنیم به این صورت است که در ابتدای کار فلز را با چسب ماتیکی روی پارچه می چسبانیم تا کمی فیکس شود و دوخت روی آن ساده تر باشد، بعد از آن شروع می کنیم به دوخت زدن، این دوخت ها را در لبه های فلز انجام می دهیم به صورتی که فلز از دورتا دور کاملا به پارچه چسبانده شده باشد برای راحت تر کردن این دوخت می توانید در ابتدا چهار طرف فلز را دوخت بزنیم و بعد از آن کل دور فلز را دوخت هایی زیبا مانند دندان موشی بزنیم. می توانید این فلزلت را روی چرم کار کنید، این روش زیبایی نهایی کار شما را چندین برابر می کند. برای خرید وسایل چرم دوزی با ما همراه باشید.

انواع دوخت های تزئینی

انواع دوخت های تزئینی بسیار زیاد است و با توجه به استفاده لباس دوخت مناسب انتخاب می شود، به عنوان مثال دوخت تزئینی که روی لباس رسمی سرکار مورد استفاده قرار می گیرد اصولا بسیار ساده و شیک می باشد. اما دوخت لباس مجلسی می تواند بسیار پر زرق و برق باشد از این رو دوخت ها با توجه به مدل لباس استفاده می شوند. این را هم باید گت که دوخت های تزئینی بیشتر در لبه آستین ها و جیب ها استفاده می شوند البته این یک قانون نیست و با توجه به سلیقه مشتری می تواند تغییر پیدا کند. برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید.

 گلدوزی با دست

گلدوزی یکی از هنر هایی است که واقعا سرگرم کننده می باشد و یک راه ساده برای خلق هنری زیبا می باشد. ممکن است در ابتدای کار شما فکر کنید که گلدوزی کاری سخت می باشد و به ابزار های زیادی نیاز دارد اما این را بدانید که گلدوزی یکی از هنر های بسیار ساده است از این رو به ابزار کار زیادی نیاز ندارد و تنها با یک سوزن، طرح و نخ قابل اجرا می باشد. برای اطلاع و خرید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با ما همراه باشید.

انواع کوک با دست

کوک ها انواع مختفی دارند که در این بحث بیشتر آنها را به شما معرفی می کنیم :

کوک ساده

این نوع از دوخت برای اتصال موقت پارچه ها به یکدیگر کاربردی است، طول هر کدام از این کوک ها حدودا یک تا نیم سانتی متر است.

کوک بخیه

این کوک را اصولا زمانی اجرا می کنند که استحکام کار بیشتر مد نظرشان است از این رو بهتر است برای زیبایی از این نوع کوک بهره نبرید.

کوک بخیه تزیینی

این کوک خیلی زیاد شبیه به بخیه معمولی می باشد با این تفاوت که خیلی مجلسی تر و مرتب تر زده می شود به این صورت که

فاصله بخیه ها فضایی دوخته نشده است و تقریبا معادل طول بخیه ها می باشد. این نوع از بخیه دوزی برای شلال دوزی مچ، یقه، جیب و بسیاری از دیگر قسمت های لباس به کار می رود .پس از تمام شدن دوخت لباس و آخرین اتو کشی می توانید با استفاده از الیاف نخی که ضخیم باشد بخیه تزیینی را ایجاد کنید.

کوک جسته

این نوع کوک بیشتر برای اتصال لایی به لباس صورت می گیرد و موجب می شود تا پارچه یا لباس ثابت سر جای خودش بماند. این دوخت برجسته است و اصولا در پشت لباس انجام می شود. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید. 

آینه دوزی چیست

آینه دوزی یکی از انواع دوخت های بسیار قدیمی می باشد، این هنر نسبت به هنرهایی از این قبیل بسیار متفاوت است، چرا که زیبایی متفاوت را به لباس های شما می دهند. این آینه ها را می توان روی پارچه های مختلفی از جمله چرم، ماهوت و حتی پشم دوخت. هنر آینه دوزی بیشتر با استفاده از سوزن انجام می شود، این هنر زیبا در دوره صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و مرکز اصلی آن در ایران، زابل و البته سیستان و بلوچستان بوده است. در زبان محلی به این هنر زیبا سامان نیز گفته می شود. آینه دوزی در همه دوره ها مد بوده است. این هنر بیشتر در شهرستان های کوچک به کار برده می شده است، اما این به این معنا نیست که در شهر های بزرگ طرفداران کمی داشته است.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top