تزئین سینی سرامیکی با دکوپاژ برنجی

29 خرداد

تزئین سینی سفالی با دکوپاژ برنجی

برای تزئین این نوع سینی اگر ظرف شما سفید نبود بهتر است زمینه آن را سفید کنید. برای ادامه کار ما به کاغذ های پوستی نیاز داریم. در ابتدای کار دور طرح را برش نمی زنیم و صبر می کنیم کار را بچسبانیم و بعد از آن برش را انجام می دهیم. جالب است بدانید این کار اصلا سختی ترانسفر و در واقع چروک شدن کار را ندارد و کار کردن با آن بسیار ساده می باشد. با یک قلم نرم تمام سطح کار را چسب می زنیم، حالا مطابق با فیلمی که در ادامه برای شما گذاشته ایم ورق را روی کار می گذاریم، به راحتی این کاغذ رامی چسبانیم و کمی وقت می دهیم تا کار خشک شود و بعد از آن اضافه های آن را با کاتر می بریم. خشک شدن آن تقریبا 24 ساعت طول می کشد، بعد از آنکه این ها خشک شدند روی آن وارنیش می زنیم تا فیکس شود، این وارنیش کار هواگیری را نیز برای این طرح انجام می دهد. جالب است بدانید این فیکسوتار ها هم در نوع براق وجود دارد و هم مات آنها موجود می باشد و شما می توانید با سلیقه خود آن را انتخاب کنید. برای خرید این فیکساتور ها و برای اطلاع از پتینه کاری روی سفال با ما همراه باشید. در ادامه با آموزش تزئین سینی سرامیکی با دکوپاژ برنجی در خدمت شما هستیم.

تزئین سینی سرامیکی با دکوپاژ برنجی

برای شروع این کار یک سینی را در نظر بگیرید، سعی کنید که این سینی سرامیکی باشد. حالا ترانسفر را به همراه ورق پشتش توی آب نیمه گرم بیاندازید، بعد از چند دقیقه آن را در بیاورید، حالا این ترانسفر را روی کار قرار دهید و ورق را از آن خارج کنید، حالا با استفاده از دست طرح را هواگیری کنید و درست بچسبانید. تقریبا 24 ساعت به آن فرصت می دهید تا خشک شود. بعد از آن اسپری فیکساتور یا کیلر استفاده می کنیم تا کار ما فیکس شود. در ادامه وسایل تزئین سینی سرامیکی با دکوپاژ برنجی را برای شما لیست کرده ایم. برای پتینه کاری روی دیوار با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای دکوپاژ برنجی

دکوپاژ چیست

دکوپاژ بهترین و یکی از راحت ترین راهکار ها برای نو کردن وسایل کهنه می باشد. شما می توانید با بهره گیری از این هنر جلوه ای تازه به وسایل خانه خود بدهید. انجام دکوپاژ اصولا به وسیله های زیادی نیاز ندارد، برای پتینه کاری روی چوب نیز با ما همراه شوید. برای دکوپاژ به کاغذ های روزنامه، کاغذ کادو، چسب و لاک الکل نیاز است. دکوپاژ را می توان روی بسیاری از سطوح انجام داد. شما می توانید با بهره گیری از این هنر جعبه ها، مبلمان، میز ها و بسیاری از دیگر وسایل خود را نو و تازه کنید. بعد از اینکه سال ها از خرید یک دست مبل می گذرد شکل مبل ها و وسایل برای ما خسته کننده می شود، از این رو شما می توانید با استفاده از دکوپاژ شکل کلی وسایل را عوض کنید و حال و هوای تازه ای را به خانه خود بیاورید. جالب آنکه این دکوپاژ را روی هر سطحی می توان اجرا کرد، سطح هایی مانند : چوب، سنگ، سرامیک، شیشه، سطوح پارافینی، در های کابینت، دیوار و بسیاری سطوح دیگر.

برای شروع به کار از تمیز و خشک بودن شیء مورد نظر خود مطمئن شوید.

اگر قبل از دکوپاژ سطح مورد نظر را رنگ کرده‌اید، صبر کنید کاملا خشک شود.

حالا تصاویری را که می ‌خواهید از آنها برای دکوپاژ استفاده کنید، انتخاب کنید و برش بزنید.

به یاد داشته باشید که هرچه تصویر نازک ‌تر باشد، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

حالا همه عکس‌ها را قبل از آنکه  چسب بزنید روی سطح مورد نظر بچینید.

حالا عکس ها را به سلیقه خود هرکجا که مایل هستید حتی روی یکدیگر بچسبانید. حالا تمام سطح کار را چسب چوب بزنید و قبل از آنکه کاملا خشک شود تصاویر را کاملا بچسبانید.

حالا کارتان را در ابتدای خود با طرح های کوچکتر شروع کنید.

عکس تان را بردارید و روی آن را چسب مخصوص بزنید. حالا مطمئن شوید چسب را به تمام قسمت‌های عکس خود حتی به لبه‌ها اعمال کرده باشید.

حالا می توانید که تصویر را کاملا روی سطح مورد نظر خود بچسبانید.

حالا با استفاده از انگشت یا با استفاده از چوب‌بستنی ها برجستگی‌هایی که وجود دارد را از بین ببرید و عکس را کاملا صاف کنید.

حالا روی عکس خود براق ‌کننده بزنید و صبر کنید تا  کاملا خشک شود. این خشک کننده ها یا کیلر یا لاک الکل است.

حالا براق کننده را روی کل شیء بزنید تا برای همیشه براق بماند.

 به یاد داشته باشید که می ‌توانید این کار را تا وقتی لبه‌های تصویر کاملا محو می شوند و با زمینه یکی می شود، ادامه دهید به طوری عکس جزئی از زمینه شده باشد و جدا از آن به نظر نرسد.

حالا به کار زمان کافی را بدید تا کاملا خشک شود.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top