استفاده از چسب ورق طلا

26 فروردین

خرید چسب ورق طلا

چسب ورق طلا به شکل مایع و اسپری موجود می باشد. این چسب ها بر پایه رزین های اکریلیک پایه آب ساخته شده اند. استفاده از چسب ورق طلا در انواع کارهای هنری از جمله پتینه کاری، کارهای دکوراتیو و تزئینات بسیار مرسوم است. جالب است بدانید زیاد شدن اثر چسب ورق طلا و کاربرد آن در استفاده از ورق های بسیار نازک از جنس برنز و سیلور است. این ورق ها به صورت رول یا صفحات بریده شده موجود می باشند. زیبایی که استفاده از چسب ورق طلا به کار می دهد بسیار مشهود است و به همین علت است که بعد از خرید ورق طلا، خرید چسب ورق طلا برای کار حائز اهمیت است.

استفاده از چسب ورق طلا

بیشترین استفاده از چسب ورق طلا در چسباندن ورق های طلا، نقره، مس و دیگر ورق های حساس و نازک است. درست است که این ورق ها را با تکنیک های گوناگونی می توان روی سطح کار اعمال کرد اما با مصرف چسب ورق طلا کار شما بسیار تمیز تر و زیبا تر از آب در می آید. خرید چسب ورق طلا را به فروشگاه های معتبر بسپارید. برای استفاده از چسب ورق طلا بهتر است اول سطح کار را به خوبی گردگیری کنید و بعد از آن چسب را به کل سطح کار اعمال کنید و مدت زمانی را به چسب ورق طلا بدهید تا کاملا خشک شود. زمانی که چسب ورق طلا خشک شود بازهم اثر انگشت شما روی آن می ماند، این زمان خوبی است برای اینکه ورق های آماده شده را روی چسب ها بچسبانید.

آموزش ورق طلا روی ظروف شیشه ای

در ابتدای کار روی یک برچسب یا ورق، دایره ای به قطر دلخواه خودمان می کشیم. مرکز بشقاب و همینطور مرکز برچسبمان را مشخص می کنیم و به شکلی برچسب را روی بشقاب می چسبانیم که هر دو مرکز روی یکدیگر قرار گیرند. حالا وقت آن است که حاشیه کار را با چسب ورق طلا بپوشانیم، در استفاده از چسب ورق طلا دقت لازم را به خرج دهید. صبر کنید تا چسب ورق طلا کاملا بی رنگ شود و بعد از آن ورق طلا را روی آن بچسبانید. با یک دستمال کاملا تمیز و بدون پرز ورق را بهتر روی سطح کار بچسبانید. در این مرحله ما می خواهیم ظاهر ورق طلا را از حالت یک دست به حالت تکه تکه در بیاوریم. برای این کار کمی از نمک دریایی را روی ورق طلا بریزید و پارچه ای را که با سرکه سفید مرطوب کرده اید را روی سطح کار پهن کنید. سی دقیقه به کار فرصت دهید و بعد آن را بشورید تا ببینید که قسمت هایی از ورق طلا ریخته. حالا دیگر می توانید کمی از رنگ اکریلیک یا رنگ مولتی سورفیس را با استفاده از تانپون به صورت ضربه ای روی سطح کار بزنید.

مواد لازم برای آموزش ورق طلا روی ظروف شیشه ای

  • پارچه­
  • تامپون
  • نمک دریا
  • سرکه سفید
  • بشقاب بلوری
  • خرید ورق طلا
  • خرید چسب ورق طلا

رنگ اکریلیک یا رنگ مولتی سورفیس

 کاربرد چسب ورق طلا چیست

چسب ورق طلا کاربرد های زیادی دارد. درست است که در گذشته از این چسب تنها برای چسباندن ورق طلا استفاده می شده است، اما امروزه با این چسب انواع ورق ها از جنس های مختلف را که از ظرافت زیادی برخوردار هستند را می چسبانند. به عنوان مثال از چسب ورق طلا برای انجام پینه کاری و کارهای دکوراتیو نیز بهره می برند چرا که استفاده از چسب ورق طلا بسیاری از کار های هنری را ساده تر می کنند. این چسب ها در سایزها و برندهای گوناگون عرضه می شوند. برای معرفی یکسری از دیگر کاربرد های ورق طلا می توان از موارد زیر نام برد :

  • اعمال ورق طلا روی دیوارها
  • اعمال ورق طلا در ساخت مبلمان
  • اعمال ورق طلا روی انواع ظروف

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top