ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا

27 فروردین

شغل طلا سازی

طلا و جواهر سازی یکی از شغل هایی است که به مهارت بسیار زیادی نیازمند است و زمان طولانی طول می کشد تا شما این فنون را کاملا یاد بگیرید اما صرف این زمان به شما کمک می کند تا در این کار یک استاد واقعی شوید. کسی که می خواهد ساخت زیورآلات دست ساز را یاد بگیرد بهتر است دقیق و مرتب باشد چرا که این کار به دقت و ظرافت زیادی نیازمند است. گفته شده که بیشتر کارفرمایان در این صنف به دنبال خانم ها برای کار هستند تا از دقت، حوصله و ظرافت لازم را داشته باشند. از یکی از فعالان در این رشته سوال کردیم که درآمد این کار به چه صورت است و متوجه شدیم این کار در صورتی می تواند برای شما پول ساز باشد که کار برای خودتان باشد در غیر این صورت اگر برای کس دیگری کار کنید حقوق پرداختی به شما خیلی چشمگیر نمی باشد. به یاد داشته باشید که شما برای شروع کار به ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا نیاز خواهید داشت.

ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا

ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا بسیار زیاد می باشد و همچنین با ابزار ساخت زیورآلات دست ساز دیگر جنس ها متفاوت است و این وسایل با توجه به مواری که می خواهید به این زیورآلات از جنس  طلا اضافه کنید می تواند متفاوت باشد. اما ما در این مقاله مهمترین آنها را نام می بریم. قالب طلا به خودی خود وسیله ارزشمندی است و مانند خرید قالب سیلیکونی رزین کار ساده ای نیست.

  • چرخ نورد یا دستگاه نورد
  • انواع بوته های ذوب طلا
  • دستگاه جوشکاری طلا
  • دستگاه پرداخت مکشی
  • تستر انواع سنگ ها
  • انواع قیچی
  • سوهان ها
  • ذره بین
  • قالب طلا

کلاس های طلا سازی

بعد از تهیه ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا شما باید به کلاس های آموزشی برای ساخت طلا بروید. در این کلاس ها به شما آموزش می دهند که چگونه به طلا ها شکل دهید و به شما این شناخت را می دهند تا حیطه ساختار میکروسکوپی اتم و کریستال را بشناسید و عکس العمل آنها را نسبت به اسید ها، هوا، آب، دما و دیگر مسائل بشناسید. سپس وارد کارگاه ابزار شناسی می شوید و با ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا آشنا می شوید. بعد از گذراندن این کارگاه هنرجو آماده یادگیری اصول اولیه کار با فلز می شود. و این تازه ورود او به دنیای ساخت طلا می باشد.

کارگاه طلا سازی

افرادی که وارد این کارگاه می شوند حتما مراحل قبلی از جمله شناخت عناصر و شناخت ابزار ساخت زیورآلات دست ساز طلا  را گذرانده اند از این رو آنها آماده یادگیری هرآنچه در این کلاس به آنها آموزش می دهند هستند. در این کارگاه هنرجویان را با برش کاری، سوهان کاری، ذوب فلز، پرچ کاری، جوش کاری، ریخته گری پایه، ساخت حلقه چه، ملیله کاری، سوراخ کاری، نوردکاری، ساخت انواع زنجیر، ساخت لوله چه آشنا می کنند و طریقه کار با آنها را از پایه به طور کامل و با بهره گیری از اصول یادگیری خلاقانه به آنها آموزش می دهند.

سر فصل های دوره های ساخت زیورآلات دست ساز طلا

 سر فصل این دوره ها متشکل است از شناخت ابزارآلات مخراجی، طریقه کار با مشته و لاک، چسباندن انواع آویز، ساخت انگشتر، ساخت سینه ریز، ساخت النگو، گوشواره سو کردن قلم ها، انواع سوراخکاری و مته کاری می باشد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top