ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی

25 فروردین

زیورآلات رزینی

می توان گفت یکی از زیبا ترین و جذاب ترین کار های هنری و ساخت زیورآلات، ساخت زیورآلات با رزین است. از نظر بسیاری از هنر دوستان این ترکیب یکی از جذاب ترین ترکیبات برای زیورآلات است. این هنر شگفتی های زیبایی را به دنیای هنر افزوده است چرا که شما می توانید با استفاده از ماده شفاف رزین گل هایی را که دوست دارید و یا عکس هایی که برای شما بسیار خاطره انگیز هستند را برای همیشه در گردن خود بیاویزید و هر روز از آن انرژی مثبت دریافت کنید. شما می توانید این بدلیجات را با استفاده از چوب بسازید تا زیبا تر شود و جلوه ای گرم تر پیدا کند. در ادامه در رابطه با ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی برای شما نوشته ایم.

ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی

شما بسته به این که چه زیورآلاتی را می خواهید بسازید و اینکه چه مواردی را قصد دارید برای زیبایی به آن اضافه کنید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز مختلفی را می توانید نیاز داشته باشید. اما در کل برای ساخت زیورآلات رزینی مواردی همچون پایه زیورآلات، زنجیر، رزین، قالب رزین، قالب سلیکونی، قفل و بست، حلقه اتصال، گل های خشک (به سلیقه خودتان) کاربردی است اگر شما بخواهید زیورآلات خاص تری را بسازید به عنوان مثال بخواهید از سنگ ها یا نگین ها بهره ببرید ممکن است به ابزار بیشتری نیاز پیدا کنید. اما در کل می توان گفت ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی موارد خیلی پیچیده و زیادی نیستند.

آموزش ساخت زیورآلات رزینی

در اولین قدم شما باید رزین خود را بسازید و آماده کنید. در قدم دوم اگر می خواهید در ساخت زیورآلات خود از گل های خشک استفاده کنید بهتر است آنها را تهیه کنید و آماده بگذارید. حالا در این مرحله شما می توانید مقداری از رزین مورد نظر خود را داخل قالب بریزید (بهتر است تنها یک سوم ظرف را از رزین پر کنید) حالا می توانید گیاه، گل خشک و یا اکلیل و منجوق دلخواه خود را با احتیاط روی رزین ها قرار دهید. حالا آن را زیر یووی یا نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن کامل کار می توانید باقی قالب را از رزین پر کنید. در این مرحله باز به کار اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود. در انتهای کار رزین خود را با استفاده از یک مته سوراخ کنید و زنجیر و قفل را به آن متصل کنید. گردنبند شما آماده است. همانطور که متوجه شده اید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی برای این آموزش چند مورد ساده بود.

 ساخت زیورآلات رنگی

یکی از انواع رنگهایی که برای رنگ آمیزی زیورآلات به کار می روند رنگ مولتی سورفیس است. این رنگ را می توان جادوی رنگ ها نام نهاد چرا که قابلیت اجرا روی همه سطوح را دارد و جالب آنکه این رنگ ها بعد از گذشت یک روز خاصیت زد آب نیز پیدا می کنند. این رنگ را می توان با قلمو تامپون و بسیاری دیگر وسایل اجرا کرد. دفعات رنگ آمیزی به منیزان غلظت رنگ مصرفی شما بستگی دارد اما اگر از رنگ مولتی سورفیس اصل استفاده کنید دفعات رنگ آمیزی تقریبا به 2 بار کاهش می یابد. به یاد داشته باشید که روی رنگ مولتی سورفیس می توان هم پتینه کرد و هم شابلون زد و دکوپاژ کرد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top