چگونه روی شیشه نقاشی کنیم

13 مرداد

انتخاب رنگ برای نقاشی روی شیشه

به یاد داشته باشید که شما برای تزئین ظروف شیشه خود می توانید از بدلیجات استفاده کنید و بدلیجات را با استفاده از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز روی سطح کار اعمال کنید. اگر تجربه نقاشی روی شیشه را داشته باید می دانید که یکی از سوال هایی که در بحث چگونه روی شیشه نقاشی کنیم به وجود می آید این است که از چه رنگی استفاده کنیم. یکی از انواع رنگ ها آکریلیک انامل می باشد، این رنگ برای اعمال روی شیشه و سایر سطوح نرم و براق قابل استفاده است. یک نوع دیگر از رنگ های مناسب برای نقاشی روی شیشه رنگ های آکریلیکی که برای شیشه ساخته شده اند می باشد، این رنگ ها را به راحتی میتوان به شیشه ها افزود. به یاد داشته باشید که وقتی که می خواهید یک رنگ را برای طراحی روی شیشه انتخاب کنید باید خصوصیات آن را بشناسید و بدانید برای چه مزیتی دارید هزینه می کنید. رنگ هایی که ارزان تر می باشند می توانند گزینه خوبی برای تجربه رنگ آمیزی باشند، اما اگر کاری حرفه ای تر را می خواهید انجام دهید بهتر است از رنگ هایی که کیفیت بالاتری دارند استفاده کنی، چرا که رنگ هایی که ارزان هستند با سختی بیشتری روی سطح کار اعمال می شوند و درخشندگی و شفافیت کمتری دارند.

چگونه روی شیشه نقاشی کنیم

در رابطه با این سوال شما که چگونه روی شیشه نقاشی کنیم باید گفت نقاشی روی شیشه مانند بسیاری از کارهای دیگر هنری از کشیدن طرح مورد نظر شروع می شود، شما برای این کار می توانید از رنگ های فشاری یا رنگ های نوار استفاده کنید، البته می توانید از ترنسفر یا استنسیل نیز بهره ببرید، اما یکی از دیگر راهکار ها برای کشیدن طرح این است که نقش دلخواه خود را طراحی کنید، استفاده از ماژیک نیز برای انجام این کار توصیه می شود. شما می توانید برای افزودن رنگ به بخش های مختلف طراحی خود از پیپت نیز استفاده کنید. شما می توانید رنگ را به اندازه قطره ای روی طرح قرار دهید و با استفاده از خلال دندان آن را به مکان هایی که باید اعمال کنید به یاد داشته باشید که زمانی که شما دستانتان را با خلال دندان حرکت می دهید می توانید یک خط صاف را اجرا کنید و در ضمن با استفاده از همین خلال دندان می توانید حباب های هوایی را که در سطح کار افتاده است را از بین ببرید. اگر قصد دارید که کل شیشه را رنگ بزنید حتما از اسفنج ها استفاد ه کنید چرا که آنها همیشه پوششی یکدست را به ما می دهند. بعد از آنکه رنگ را به شیشه اعمال کردید برای اینکه ثابت بماند و از روی شیشه پاک نشود باید رنگ را بپزید، اگر انجام دادن این مرحله برای شما دشوار است می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که نیازی به پخت ندارند، جالب است بدانید که رنگ های که بر پایه رزین هستند تا زمانی که پخته نشده باشند کاملا قابل جدا شدن هستند، که این مسئله باعث می شود اشتباهات شما تا قبل از پخت قابل جبران باشد. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید. در ضمن باید بدانید هر نوع رنگ نیاز به مدت زمان خاصی برای پخت دارد از این رو باید قبل از آنکه آن را در فر قرار دهید دستورالعمل آن را بخوانید تا بدانید چه مدت زمانی باید آن را در فر قرار دهید. زمانی که شیشه را از فر در بیاورید کار شما تمام شده است و شیشه شما به سلیقه شما نقاشی ماندگار شده است.

رنگ ویترای برای نقاشی روی شیشه

شما می توانید شیشه ها را با ورق طلا تزئین کنید، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید. یکی رنگ هایی که برای نقاشی روی شیشه مناسب می باشد رنگ ویترای است، این رنگ نیز مانند بسیاری از رنگ های دیگر که در بازار وجود دارند بر پایه آب و روغن به فروش می رسد و شما می توانید هر کدام از آنها را که برای کارتان مناسب است را انتخاب کنید. همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین انواع نقاشی ها نقاشی رو شیشه می باشد چرا که شیشه ها از آنجایی که دارای سطحی نرم می باشند و انعکاس نور در آنها بسیار زیبا است انتخاب بسیاری از هنرمندان هستند.

انتخاب برس برای نقاشی روی شیشه

جالب است بدانید که قلمو خاصی برای نقاشی روی شیشه وجود ندارد و شما برای طراحی می توانید از برس های مخصوص نقاشی که دارای مو های مصنوعی یا طبیعی هستند استفاده کنید، اما برخی افراد دوست دارند تنها از قلمو هایی که مو های طبیعی دارند استفاده کنند، اما جالب است بدانید که هرکدام از این گزینه ها قابلیت های خود را دارند به عنوان مثال قلمو هایی که مو های مصنوعی دارند خطوط را واضح تر نمایش می دهند، اما قلمو هایی که موی طبیعی دارند حتما پوشش نرم تری را در اختیار هنرمند قرار می دهند. برای خرید انواع ابزار هنری از جمله برای خرید وسایل چرم دوزی با سایت معتبر هنری آنلاین همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top