چسب ورق طلا در پتینه کاری

02 اردیبهشت

پتینه کاری با ورق طلا

پتینه کاری یکی از زیبا ترین تکنیک ها برای آنتیک کردن اشیاء است. بسیاری از خانم های هنرمند و هنردوست از این تکنیک استفاده می کنند تا دیوار های خانه یا ظروف و تابلو های خود را پتینه کنند و به زیبایی وسایل خانه خود بیافزایند. پتینه کاری بر روی انواع ظروف از جمله شیشه ای، گچی، سفالی و چوبی کاربردی است. حال شما می توانید در سطح مورد نظر خود مقداری از ورق طلا استفاده کنید یا اگر مایل هستید کل سطح کار را با ورق طلا بپوشانید و بعد از آن روی آن را پتینه کنید. پتینه کاری به شما این قابلیت را می دهد تا با انجام دادن چند مرحله ساده ظروف ساده خود را بسیار شیک و جذاب تر نمایش دهید. یکی از موارد مورد نیاز چسب ورق طلا در پتینه کاری می باشد.

چسب ورق طلا در پتینه کاری

یکی از کاربرد های چسب ورق طلا در پتینه کاری است، چرا که ورق طلا در پتینه کاری جلوه ای بسیار زیبا پیدا می کند. روش کار به این صورت است که در ابتدا سطح مورد نظر را به یک لایه چسب ورق طلا آغشته می کنیم. کمی صبر می کنیم تا چسب ورق طلای ما خشک شود، وقتی چسب ورق طلا خشک شود از سفید به بیرنگ شدن تغییر رنگ می دهد. حالا می توانید ورق طلا را روی سطح کار بچسبانید. در این مرحله می توانید با استفاده از دست یا پنبه به ورق فشار بیاورید تا کاملا به چسب آغشته شود. پس از این مراحل کهنه کاری ما شروع می شود. ابتدا سطح کار را کاملا تمیز می کنیم و بعد از آن مقداری رنگ روغنی یا اکرولیک سفید را با استفاده از پنبه به سطح کار می زنیم. حالا صبر می کنیم تا خشک شود و بعد از آن به وسیله پنبه مقداری از رنگ را پاک می کنیم.

مواد لازم برای پتینه کاری با ورق طلا

  • ورق طلا
  • رنگ های دلخواه
  •  ضد زنگ اخرایی
  • لاک الکل
  • رنگ روغنی سفید یا رنگ اکرولیک سفید
  • پنبه
  • دستمال شاپان
  • خرید چسب ورق طلا

تکنیک راه راه کردن دیوار در پتینه کاری

شما می توانید پتینه کاری را در راه راه هایی که قرار است ایجاد کنیم انجام دهید به این صورت که ابتدا نقطه وسط دیوار را شناسایی می کنید بعد از آن همان قدر که می خواهید این راه ها باهم فاصله داشته باشند از نقطه وسط فاصله می گیرید (به یاد داشته باشید ما این فاصله را با استفاده از واحد سانتی متر اندازه می گیریم تا همه ی فاصله ها یکی باشند) و بعد از آن با استفاده از شاقول خطوط را به یکدیگر متصل می کنیم. بعد از آن با استفاده از چسب نواری کاغذی یک طرف از خطوط علامت‌ گذاری شده را کاملا بپوشانید و در نهایت به صورت یکی درمیان این خطوط را رنگ آمیزی کنید. برای چسباندن ورق های طلا به چسب ورق طلا در پتینه کاری نیاز خواهید داشت.

پتینه کاری با اسفنج

این کار بسیار ساده است و به این صورت انجام می شود که ابتدا کل زمینه دیوار را رنگ می زنیم. بعد از آن یک تکه از اسفنج را به رنگ مولتی سورفیس آغشته می کنیم و اسفنج را به صورت ضربه ای به دیوار می زنیم.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top