ابزار زیورآلات دست ساز

03 اردیبهشت

زیورآلات دست ساز

زیورآلات دست ساز اهمیت و ارزش زیادی دارند چرا که کار دست هستند و با ماشین ساخته نشده اند از این رو قیمت آنها نیز نسبت به نوع ماشینی آنها بالاتر می باشند. این زیورآلات همیشه خاص تر و جالب تر می باشند چرا که با سلیقه بیشتر جمع بندی شده اند و از یک مدل آن 1000 تا ساخته نشده است از این رو تک تر می باشند. زیورآلات دست ساز گویا روح دارند چرا که یک انسان آنها را ساخته است. زیورآلات دست ساز دنیای بسیار گسترده ای دارند ولی از مهمترین آنها می توان از زیورآلات مفتولی، مهره ای، چوبی و رزینی نام برد. زیورآلات دست ساز این تنوع خود را مدیون سنگ ها و مهره های متنوع هستند. در ادامه درباره ابزار زیورآلات دست ساز برای شما نوشته ایم.

ابزار زیورآلات دست ساز

ابزار زیورآلات دست ساز بسیار گسترده است، چرا که با توجه به جنس زیورآلات یا نوع کاربردی آن می توان ابزار گوناگونی را استفاده کرد. اما یکسری از آنها تقریبا همیشه در ابزار ساخت زیورآلات دست ساز وجود دارند. ما در این مقاله سعی کردیم از مهمترین این ابزار نام ببریم. یکی از با اهمیت ترین ابزار ساخت زیورآلات انبر می باشد. انبرها انواع مختلفی دارند که این مسئله کارآیی آنها را متفاوت می کند. پنس ها نیز یکی از ابزار مهم در این رابطه می باشند. سیم چین ها نیز برای چیدن مفتول ها و سیم های اضافی به کار می روند و نقش مواثری را در این رابطه ایفا می کنند. موارد زیر از دیگر ابزار های مهم برای ساخت زیورآلات می باشند :

  • حلقه ها
  • زنجیر ها
  • دریل
  • جعبه مشبک
  • منجوق ها و سنگ ها
  • قفل و بست ها

انواع سنگ ها در ساخت زیورآلات

سنگ ها انواع مختلفی دارند، ممکن است این سنگ ها قیمتی یا نیمه قیمتی باشند البته سنگ هایی وجود دارند که اصلا قیمتی ندارند. برخی افراد معتقدند که برخی سنگ ها دارای قدرتی خاص هستند، از این رو به ارزش این سنگ ها نیز افزوده شده است. سنگ ها در رنگ های مختلف در جای جای زمین موجود می باشند. سنگ های قیمتی ممکن است دارای قدمت زیادی باشند و یا ممکن است به تازگی یافت شده باشند. استفاده از سنگ های قیمتی در زیورآلات از قدیم الایام مرسوم بوده اند و استفاده از این سنگ ها در زیبایی و جلوه گری این زیورآلات بسیار مواثر بوده اند. در واقع می توان سنگ ها را یکی از با ارزش ترین ابزار زیورآلات دست ساز نامید.

انواع انبر در ساخت زیورآلات

اصولا انبر ها در دو نوع کلی ساخته می شوند. اولین نوع این انبر ها انبر های ثابت می باشند، این نوع از انبرها در محور خود با یک میخ پرچ به یکدیگر متصل شده اند و این نوع اتصال به این علت است که انبر تنها مقدار خاصی باز شود. دومین نوع انبر ها انبر های قابل تنظیم می باشند، نام دیگر این انبر ها دوکاناله نیز می باشد. این انبرها به شما این امکان را می دهند تا دهانه انبر را به دو جهت مختلف باز و بسته کنید. در برخی موارد این انبر ها این قابلیت را دارند که تا بیش از دو پهنای مختلف داشته باشند که این خاصیت موجب این می شود که انبر در یک طیف وسیعی از کارهای تعمیراتی استفاده شود. در کل می توان گفت که انبر ها یکی از مهمترین ابزار زیورآلات دست ساز می باشند.

ابزار ساخت زیورآلات دست ساز رزینی

یکی از زیورآلاتی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیورآلات رزینی می باشد. برای ساخت زیورالات رزینی و کار قالب گیری آنها نیاز به خرید قالب سیلیکونی رزین می باشد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top