پتینه کاری در دکوراسیون داخلی

25 تیر

ویژگی های پتینه کاری

پتینه کاری روی سفال نیز قابل اجرا است.

یکی از مزیت های پتینه کاری نسبت به رنگ های ساده این است که خیلی زیبا تر می باشد از این رو بیشتر مورد توجه است اما از آنجایی که هزینه این کار نسبت به رنگ های معمولی خیلی بیشتر است بیشتر برای دیزاین یک اتاق یا یک دیوار اجرا می شود.

یکی از دیگر مزیت های پتینه کاری این است که این هنر بسیار با دوام است و اصولا تا زمانی که شما از رنگ دیوار خود خسته نشده اید و قصد تعویض آن را ندارید سالم باقی می ماند.

یکی از دیگر مزیت های این هنر این است که در صورتی که جایی از کار شما زخمی شود می توانید آن را به سرعت و به راحتی و بدون اینکه به دیگر قسمت ها آسیب بزنید ترمیم و لکه گیری نمایید.

این هنر روی هر سطحی قابل اجرا است، حتی این هنر را روی انواع پارتیشن ها، وسایل، دیوار و شیشه اجرا می کنند.

پتینه کاری می تواند تمامی ایراد هایی که در دیوار شما وجود دارد را ازبین ببرد به این صورت که با پتینه کاری همه ناهمواری ها و البته همه ترک هایی که روی دیوار شما موجود است از بین می رود.

سطوحی که پتینه کاری می شوند در مقایسه با همه سطوحی که رنگ می شوند دیرتر کثیف می شوند.

پتینه کاری در دکوراسیون داخلی

پتینه کاری در واقع یک هنر جذاب و پر طرفدار است و همانطور که می دانید پتینه در دکوراسیون داخلی بسیار با اهمیت است. هنر پتینه کاری روی دیوار بسیار گسترده است و دارای شاخه های مختلفی می باشد و درواقع با استفاده از این هنر می توانید دیوار های بی روح و ساده را به آن شکلی که می خواهید در بیاورید، طرح هایی که شما می توانید در این هنر به کار ببرید بسیار گسترده می باشند چرا که شما می توانید خودتان و با دستان خودتان آنها را بکشید از این رو تنوع خیلی زیادی دارند. امروزه طرفداران این هنر بسیار افزایش یافته اند و مردم بیشتر از این نوع دیوار های طراحی شده لذت می برند تا دیوار های ساده و بی روح قدیمی، چرا که این طرح ها فضای خانه را زیبا و دلنشین می کنند. جالب است بدانید شما با پتینه کاری و صرف هزینه ای کمتر می توانید دیوار های خانه را رنگ و رویی تازه ببخشید. به یاد داشته باشید که تاثیر پتینه کاری در دکوراسیون داخلی خیلی زیاد است از این رو زمانی که شما خانه را پتینه می کنید تغییر بزرگی در دکوراسیون داخلی خانه خود ایجاد خواهید کرد.

پتینه چیست

درباره اینکه پتینه کاری چیست باید گفت این هنر درواقع کهنه کاری می باشد چرا که این هنر این توانایی را دارد که وسایل را کهنه تر از پیش نشان دهد اما این کهنگی به شکل خیلی زیبا و معقولی نماش داده می شود به عنوان مثال این هنر این توانایی را دارد که وسایل قدیمی را به شکل با ارزش تری نشان دهند، از این رو در میان تمامی معماران این هنر با نام کهنه کاری شناخته می شود. پتینه کاری در واقع نوعی رنگ آمیزی هست که در آن رنگ ها داخل یکدیگر می روند و در واقع ظاهری خاص و زیبا را به همه وسایل ما می دهند. جالب است بدانید امروزه با پیشرفت علم و تکنولژی افکت های خیلی زیاد و جالبی برای این هنر شناخته شده است و در واقع این افکت های مدرن هنر پتینه کاری را متحول کرده اند از این رو افراد بیشتری به این هنر رو آورده اند از این رو می توان به پتینه در دکوراسیون داخلی اشاره کرد. در پتینه کاری درواقع طرح هایی زیبا یا بافت هایی زیبا روی دیوار اجرا می شود. پتینه کاری روی هر سطحی قابل اجرا می باشد از این رو باید گفت پتینه کاری روی شیشه نیز جرا می شود، اما در کل همه انواع پتینه کاری دارای یک اصول می باشد.

لوازم مورد نیاز پتینه

هنر پتینه کاری دارای انواع و اقسام متنوعی می باشد و جالب است بدانید تکنیک های زیادی برای اجرای این هنر وجود دارد و البته همینطور رنگ های زیادی در اجرای پتینه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند اما در کل می توان گفت پتینه کاری را اصولا با رنگ اکریلیک اجرا می کنند البته این را فراموش نکنید که انتخاب رنگ بیشتر به سطحی که پتینه قرار است روی آن اجرا شود دارد، به عنوان مثال در پتینه کاری روی چوب بیشتر از رنگ های اکریلیک استفاده می شود اما زمانی که ما می خواهیم پتینه کاری را روی شیشه اجرا کنیم دیگر از رنگ های ویترای استفاده می کنیم. اگر قصد این را داشته باشیم که پتینه کاری برجسته انجام دهیم حتما از خمیر مخصوص پتینه کاری بهره می بریم.

انواع پتینه کاری

از آنجایی که عنوان این مقاله پتینه در دکوراسیون داخلی است بهتر است اانواع این هنر را نیز به شما یادآور شویم. خود پتینه کاری دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به طرح و ابزاری که شما برای اجرای آن به کار می برید تقسیم بندی می شود، اما مواردی دیگر وجود دارند که در این دسته قرار می گیرند مانند : پتینه های ابر و باد, , پتینه های بافت دار و بدون بافت, پتینه های طرح فرشته, پتينه طرح چوب, پتينه كهنه كاری و پتینه های ورق نقره و ورق طلا که برای انجام این نوع از پتینه کاری شما به ورق طلا و چسب آن نیاز پیدا خواهید کرد، برای خرید چسب ورق طلا با سایت هنری آنلاین همراه باشید.

تابلوهایی از جنس پتینه 

تابلو های پتینه کاری امروزه خیلی بیشتر از پیش معروف شده است چرا که این هنر پیشرفت های زیادی داشته است و می تواند زیبایی خاصی را برای شما ارمغان بیاورد، این تابلو ها این توانایی را دارند که به طور کلی حال و هوای خانه را عوض کنند. اگر شما به شووروم های هنری بروید حتما در آنها تابلو هایی که با پتینه طراحی شده اند را خواهید دید، از این روز بیشتر می توان به اهمیت پتینه در دکوراسیون داخلی نام برد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top