پتینه های ایتالیایی

26 تیر

تاریخچه پتینه ایتالیایی

برای خرید وسایل پتینه کاری روی چوب با ما همراه باشید. اولین مردمانی که شروع به حرف زدن از پتینه کردند مردمان ایتالیا بودند آنها این کار را در قرن هفتم میلادی کرده اند. آنها برای انداختن عکس روی یک ظرف مسی از لغت پتینا استفاده کرده اند. چند سال بعد انگلیسی ها نیز از این لغت برای توصیف یکسری از کار های هنری خود استفاده کرده اند. در قرن بیستم میلادی این معانی تغییر پیدا کرد و پتینه را دیگر برای توصیف جلا بخشیدن به دیوار و چوب به کار می بردند. البته می توان گفت ایرانیان نیز در دسته پیشکسوتان این هنر قرار می گیرند چرا که هم خیلی زود تر از بسیاری از دیگر کشور ها با این هنر آشنا شده اند و البته در این هنر بسیار عالی و با پشتکار بوده اند به طوری که در بسیاری از کاخ های قدیمی ایرانی پتینه کاری اجرا شده است. اما در کل می توان گفت همانطور که از نامش هم مشخص است پتینه های ایتالیایی مختص به خود کشور ایتالیا می باشد.پتینه های ایتالیایی اصولا در بسیاری از اتاق ها و محیط های کوچک و بزرگ قابل اجرا است. این هنر بسیار مقرون به صرفه می باشد.

پتینه های ایتالیایی

پتینه ایتالیایی نیز یک مورد از انواع پتینه کاری می باشد که کارش را با نسل جدیدی از رنگ ها انجام می دهد این رنگ ها شامل رنگ های دکوراتیو یا رنگ های جدید می باشد. پتینه ایتالیایی در ایجاد افکت های مختلف خیلی قوی عمل می کند و توانایی ایجاد انواع سایه را به شما می دهد. رنگ هایی که در پتینه کاری روی دیوار به کار می روند اصولا بسیار درخشنده می باشند چرا که در آنها پیرل وجود دارد که ماده ای براق است. جالب است بدانید این نوع از پتینه کاری نمایی از طرح های مدرن و سنتی را در هم می آمیزد این به این معنا است که در این هنر بسیاری از مواد لوکس را با مواد قدیمی تر ترکیبی می توانند استفاده کنند. با پتینه های ایتالیایی شما می توانید نقاشی های ترکیبی و جذابی را بر روی انواع سطح های مختلف و دلخواه خود ایجاد کنید. به عنوان مثال شما می توانید پالت مدیترانه ای را اجرا کنید یا می توان پتینه های توسکا را اجرا کرد. از این نوع از پتینه ها می توان برای سایه زدن استفاده هایی مفید کرد. همانطور که می دانید پتینه کاری در لغت به معنای کهنگی و ایجاد نمایی قدیمی می باشد، اما جالب است بدانید امروزه پتینه کاری ایتالیایی در واژگان هنر های تجسمی نیز وارد شده است. اصولا این هنر را به عنوان رنگ آمیزی کننده روی سطوح مختلف استفاده می کنند. جالب است بدانید که هنوز هم خاستگاه اصلی این هنر ایتالیا و ترکیه می باشد.

پتینه ایتالیایی با اسفنج

جالب است بدانید پتینه کاری با اسفنج یکی از ساده ترین روش ها برای در آوردن دیوار از حالت ساده است و می تواند حال و هوای خانه را عوض کند. شما می توانید برای شروع کار تم رنگی سطح مورد نظرتان را به آن اعمال کنید، بهتر است این تم با رنگ های طلایی، مسی و آبی همخوانی داشته باشد، به یاد داشته باشید که این رنگ پایه در نهایت کار از لابه لای رنگ هایی که به صورت پتینه به دیوار می زنید نمایان است از این رو سعی کنید رنگی زیبا و براق را برای این کار برگزینید. برای اطلاع از پتینه کاری روی شیشه با ما همراه باشید. البته به یاد داشته باشید که شما می توانید پتینه های ایتالیایی را با قلمو ها نیز اجرا کنید اما برای اضافه کردن طرح بهتر است بعد از آن با ابری بر روی سطح مورد نظر ضربه بزنید. یکسری وسایل وجود دارد که برای اجرای پتینه کاری کاربردی می باشند و کار تمامی آنها این است که روی سطح مورد نظر شما طرح ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که روزنامه مچاله شده و البته گونی کنفی که مچاله شده است می تواند نقش اسفنج را بازی کند.

پتینه ایتالیایی به‌روش شستشوی رنگ

برای اطلاع از پتینه کاری روی سفال با ما همراه باشید. در روش شستشوی رنگ ظاهر بافت ها همیشه ایده آل تر از اجرا با اسفنج و دیگر ابزار ها می شود چرا که ظریف تر می باشد. اجرای این نوع از پتینه کاری نیز اصلا کار سختی نمی باشد و مانند بسیاری از پتینه کاری های دیگر ابتدا نیاز به رنگ ضمینه دارد و بعد از آن می توانید روی کار را طرح دار کنید. می توانید برای جذاب تر کردن کار با استفاده از یک لایه لعاب روی سطح کار را کاملا بپوشانید. شما می توانید با استفاده از قلمو سطح کار را نا مرتب نمایید. لایه بعدی اصولا با موادی که به طور اختصاصی برای اجرای پتینه های ایتالیایی است اجرا می شود. امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top