پتینه کاری با سیمان

02 مرداد

پتینه چیست 

در این بحث که با عنوان پتینه کاری با سیمان در خدمت شما هستیم لازم دیده ایم که درباره اینکه پتینه چیست برای شما توضیحاتی را بگذاریم. پتینه درواقع یک پوشش است که می تواند روی هر سطحی اجرا شود، یکی از زیبا ترین انواع پتینه، پتینه کاری روی شیشه می باشد. قبل از اینکه این هنر تجلی پیدا کند همه هنر های این چنینی بر روی رنگ ها و طرح ها استوار بود از این رو تنوع خیلی کمی داشتند. جالب است بدانید این هنر بازی با رنگ ها است و این توانایی را دارد که به صورت گسترده برای شما نقش آفرینی کند و همچنین می تواند بر روی هر سطحی که شما بخواهید بافت ایجاد کند. این هنر می تواند با استفاده از ذهن خلاق تجلی پیدا کند این بدین منظور است که این هنر را بدون قالب و شابلون نیز می توان به خوبی اجرا کرد. همانطور که می دانید هنر های بصری برای مردم بسیار زیبا و جذاب می باشند و پتینه کاری یکی از هنر های بصری است که با ترکیب رنگ و ذهن خلاق به نمایش کشیده می شود. بسیاری از بافت های زیبایی که در خانه ها و محل های کار به چشم ما می خورند با استفاده از پتینه کاری اجرا شده اند جالب است بدانید در پتینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. یکی از دیگر مواردی که درباره این هنر با اهمیت است این است که موجب می شود شادی به خانه های ما برگردد.

پتینه کاری با سیمان

جالب است بدانید یکی از زیبا ترین انواع پتینه کاری روی دیوار، پتینه کاری با سیمان می باشد، از این نوع پتینه کاری در تمام آپارتمان ها، ویلا ها، فروشگاه ها و حتی دفاتر استفاده می کنند. پتینه کاری با سیمان یکی از هنر هایی است که از عمارت های تاریخی ایتالیا الهام گرفته شده است و درواقع یکی از انواع پتینه کاری ایتالیایی می باشد. در دنیای امروزی سطوح روشن و براق که دارای بافت‌های خام و خاکستری هستند در صنعت طراحی داخلی جایگزین شده‌اند. جنس این نوع از پتینه کاری متشکل از مواد معدنی و گچ می باشد، اما این مواد تشکیل دهنده در خیلی موارد می توانند متفاوت باشند و می توانند متشکل از : آهک هیدراته، سیمان سفید، پودر سنگ و سایر مصالح باشند. اما جالب است بدانید نتیجه کار با انواع این مصالح همه تقریبا به یک شکل می باشند. این سطوح کاملا قابل شستشو می باشند و دارای ظاهری منحصر به فرد می باشند. از دیگر مواردی که درباره این نوع پتینه کاری مورد توجه است این است که این نوع از پتینه کاری روی همه سطوح قابل اجرا می باشد، همچنین استفاده از رنگ ها در تهیه مواد اولیه این نوع پتینه امکان پذیر است، اما اصولا این کار را انجام نمی دهند چرا که این کار ظاهر عمارت ها را تداعی نمی کند و ظاهر کار را شاد و دوستانه می کند، اما ما در این نوع پتینه کاری قصد داریم که فضای عمارت ها را تداعی کنیم. روش کار اصولا به این صورت است که بعد از آنکه تمام سطح را مواد زدند با استفاده از ابزار مختلف روی آنها طرح های برجسته اضافه می کنند. پتینه کاری با سیمان یکی از مدرن ترین انواع پتینه کاری می باشد.

پتینه روی چوب

یکی از انواع پتینه، پتینه کاری روی چوب می باشد، با استفاده از این روش اشیای خانه را حال و هوایی تازه می بخشند. به عنوان مثال زمانی که وسایل خانه برایتان خیلی تکراری شده اند و یا حتی زمانی که وسایل رنگ و روی خود را از دست داده اند و حتی ظاهر آنها زخمی شده است می توانید با استفاده از هنر پتینه کاری آنها را نو کنید. چرا که زمانی که شما آنها را پتینه می کنید نه تنها رنگ آنها تغییر پیدا می کند بلکه آنجاهایی که خردگی دارند یا پوسیده شده اند پنهان می شوند و ظاهری جدید و جذاب پیدا می کنند. به عنوان مثال شما می توانید درآور اتاق یا مبلمان را پتینه کنید، البته به یاد داشته باشید که اگر تا به حال تجربه پتینه را نداشته اید بهتر است در ابتدا از وسایل کوچک که در اتاق دارید شروع کنید و زمانی که کمی در این کار خبره شدید می توانید درآور های بیرون را نیز رنگ آمیزی نمایید و کم کم سراغ مبلمان بروید. یکی از دیگر مزیت های پتینه کاری روی چوب این است که شما می توانید با استفاده از پتینه طرح چوب را روی خود چوب اعمال کنید.

پتینه کار کیست

پتینه کار درواقع فردی خوش سلیقه است که بازی با رنگ ها را می داند و می تواند به آنها عمق ببخشد، جالب است بدانید القای این حس برجستگی و فرورفتگی که در پتینه می بینید تنها با دستان یک هنرمند قابل اجرا است.  پتینه کاری درواقع هنر یک انسان خلاق است که با گرفتن آموزش و شناخت رنگ ها می تواند شکل و رنگ جدیدی را به وجود بیاورد و در عین حال مدرنیزه بودن و همچنین حس سنت را به بیننده القا کند. برای اطلاع از چگونگی پتینه کاری روی سفال با ما همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top