نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری

07 مرداد

مواد نقاشی دکوراتیو

همانطور که می دانید یک هنرمند که کار آن نقاشی دکوراتیو است در کار خود با بسیاری از رنگ ها و متریال ها، خمیر ها و حلال ها در ارتباط است و قصد دارد با ترکیب این موارد به چیز جدیدی که خودش تا به حال به آن نرسیده است برسد و درواقع می خواهد نقش های تازه ای را خلق کند، جالب است بدانید وسایل یک دکوراتیو کار حرفه ای هر روز افزایش می یابد یا حداقل یکی از این موارد به لیست او اضافه می شود. در ادامه بیشتر در رابطه با نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری برای شما نوشته ایم، اما اگر در این بخش قصد داشته باشیم مقداری در این رابطه برای شما توضیح دهیم باید بگوییم، کسی که در کار دکوراتیو توانا است به احتمال زیاد می تواند یک پتینه کار حرفه ای نیز باشد. برای یک هنرمند در زمینه نقاشی دکوراتیو تفاوتی نمی کند که از چه نوع رنگی و یا از چه مارکی استفاده کند او با هر وسیله ای می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد، البته که همانطور که می دانید رنگ هایی که گران قیمت تر می باشند حتما کیفیت بیشتری دارند این به این معنا است که کیفیت و قیمت حتما با هم رابطه مستقیمی دارند. از آنجایی که موادی که کیفیت بالایی دارند قیمت بالایی نیز دارند انتخاب این مسئله را اصولا به مشتری ها می سپارند تا خودشان متناسب با بودجه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنند و از آن بهره لازم را ببرند.برای اطلاع از پتینه کاری روی چوب با ما همراه باشید.

نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری

برای اطلاع از پتینه کاری روی شیشه با سایت معتبر هنری آنلاین همراه باشید. همانطور که می دانید ما انسان ها با رنگ ها زندگی می کنیم و سرزندگی و نشاط خودمان را از آنها می گیریم، از این رو معنای رنگ ها آنقدر برای ما تعریف شده است که نیازی نیست به دنبال آن بگردیم. همه ما تاثیر رنگ ها را روی مشکلات روحی و دیگر بیماری ها می دانیم و همانطور که می دانید تاثیر این رنگ ها در دکوراسیون خانه نیز کاملا واضح است، از این رو می توان گفت تاثیر رنگ ها در معماری و دکوراسیون خانگی تقریبا غیر قابل انکار است چرا که این رنگ ها هستند که به واژه هایی مانند هارمونی و کنتراست معنا می دهند. البته همانطور که می دانید نقش رنگ ها در زندگی شهری، کسب و کار، تبلیغات و حتی تجارت بسیار پر رنگ است. بیشتر ما تصورات محدودی از رنگ ها داریم از این رو زمانی که می خواهیم قسمتی از خانه یا محل کارمان را رنگ کنیم از رنگ های روشن و تکراری که دارای ریسک کمتری می باشند بهره می بریم اما این را باید دانست که رنگ های پر رنگ دارای اثر بخشی خیلی بیشتری می باشند و این توانایی را دارند که روحی تازه به خانه ما ببخشند. توصیه ما به شما این است که زمانی که می خواهید وسایل خانگی خود را خریداری کنید توجه لازم را به رنگی که مورد پسند و سلیقه شما است داشته باشید و سعی کنید وسایلی را انتخاب فرمایید که با رنگ مورد نظر شما همخوانی داشته باشند. در بسیاری از موارد دیده شده است که نقاشی دکوراتیو و پتینه کاری را مترادف هم می دانند اما در واقع معنی نقاشی دکوراتیو انتخاب رنگ مناسب و کار آمد برای محیط می باشد و البته تکنیک های پیاده سازی آن نیز در این مسئله دخیل می باشند.

پتینه کاری برای دیوار

 یکی از جالب ترین تکنیک ها برای تغییر دکوراسیون داخلی پتینه کاری روی دیوار می باشد. سال ها است که ما دیوار هایمان را سفید یا کرم می کنیم و این مسئله به صورتی جدی موجب ایجاد یکنواختی در محیط زندگی شده است. اما توصیه ما به شما این است که با پتینه کردن دیوار ها حال و حوایی شاد را به خانه خود دعوت کنید. از طرفی دیگر سال ها است که ما از تابلو ها برای تزئین و زیبا کردن دیوار ها بهره می بریم، درست است که این تابلو ها زیبایی زیادی دارند اما اصولا موجب صدمه زدن به دیوار ها می شوند و این صدمه در برخی موارد می تواند آنقدر زیاد باشد که موجب ترک خوردن دیوار شود و به آن آسیب وارد کند، اما با پتینه کاری شما می توانید همان عکس تابلو ها را بر روی دیوار خود حک کنید و کنار و دور آن را با استفاده از ابزار پتینه کاری محو نمایید. یکی از دیگر مزیت های پتینه کاری این است که شما می توانید با استفاده از پتینه کاری تمامی عیوب دیوار های خود را بپوشانید و به آنها ظاهری جدید ببخشید. جالب است بدانید که شما با پتینه کاری می توانید روی دیوار ها و دیگر سطوح بافت نیز ایجاد کنید.

رنگ آمیزی و پتینه روی سفال

یکی از دیگر انواع این هنر پتینه کاری روی سفال است. شما با استفاده از رنگ های روغنی و حتی اکریلیک نیز می توانید روی سفال ها پتینه بزنید، البته همانطور که می دانید رنگ های اکریلیک قیمت بالاتری نسبت به رنگ های روعنی دارند. کسانی که می خواهند نهایت کارشان براق تر از آب در بیاید می تواند برای این کار در نهایت کار از روغن جلا یا کیلر استفاده کنند و جالب است بدانید این روغن علاوه بر اینکه موجب جلا دادن به سطح کار شما می شود، دوام آن را نیز بالا می برد و آن را قابل شستشو نیز می کند. شما می توانید قبل از آنکه کیلر را بپاشید از پودر اکلیل برای روی کار خود استفاده کنید چرا که این کار نیز موجب درخشنده تر شدن کار شما می شود و البته این را باید بگوییم که این کار کاملا سلیقه ای می باشد. شما برای این کار می توانید اکلیل پودری طلایی را با روغن جلا مخلوط کنید و روی سطح کار اعمال کنید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top