طریقه زدن چسب ورق طلا

20 فروردین

آموزش پتینه کاری مجسمه با چسب ورق طلا

قبل از شروع کار بهتر است مجسمه را حسابی تمیز کنید، تا هیچ گرد و خاکی روی آن باقی نماند. حالا می توانید با مخلوط کردن یک قاشق مرباخوری کیلر و پودر طلایی و به اندازه لازم تینر رنگی رقیق بسازید. این رنگ را قبل از چسباندن ورق طلا به مجسمه اعمال می کیم تا کار حرفه ای تر انجام شود. کمی صبر می کنیم تا این رنگ کاملا خشک شود. حالا زمان این رسیده که چسب ورق طلا را به مجسمه اعمال کنیم. طریقه زدن چسب ورق طلا به این صورت است که با استفاده از قلمو سعی می کنید کل مجسمه را به چسب آغشته کنید، توجه داشته باشید که اگر چسب ورق طلا شما رقیق باشد که شما نیازی به رقیق کردن آن ندارید اما اگر احساس می کنید که چسب آنقدر سفت است که نمی شود آن را با قلمو برداشت حتما آن را با آب رقیق کنید. بعد از اعمال چسب دیگر شما می توانید ورق طلا را به آرامی روی مجسمه بچسبانید. مجسمه شما آماده است.

طریقه زدن چسب ورق طلا

طریقه زدن چسب ورق طلا به دو صورت انجام می شود. شما با توجه به سطحی که می خواهید چسب را روی آن اعمال کنید تصمیم می گیرید که از کدام روش استفاده کنید. اگر شما سطحی ناصاف را قرار است ورق طلا بزنید و چسب را باید روی آن سطح اعمال کنید بهتر است با استفاده از قلمو چسب را به آن اعمال کنید تا چسب به تمام منافذ کار نفوذ کند. اما اگر شما سطحی صاف را برای کار انتخاب کرده اید می توانید با استفاده از اسفنج های مخصوص چسب ورق طلا را به کار اعمال کنید، چرا که این اسفنج ها سطح بیشتری را کاور می کنند و کار شما با سرعت بیشتری انجام می شود.

پتینه کاری با چسب ورق طلا

پتینه کاری یکی از هنرهایی است که امروزه مورد توجه هنرمندان زیادی قرار گرفته است. چرا که این هنر بسیار زیبا می باشد و بر روی اکثر سطوح قابل اجرا می باشد. امروزه بسیار دیده می شود که دیوارهای خانه و یا وسایلی همچون آینه کنسول ها را به این شکل در می آورند. نام دیگری که برای پتینه کاری در نظر می گیرند کهنه کاری می باشد چرا که با انجام این کار اشیا حالت کهنه و آنتیک به خود می گیرند. یکی از مزیت های پتینه کاری این است که اگر شما اشیایی داشته باشید که کمی قدیمی شده باشد و حتی قسمت هایی از آن ضخمی باشد با روش پتینه کاری دیگر نقص های آن پنهان می شوند و مشخص نمی شوند. برای انجام پتینه کاری طریقه زدن چسب ورق طلا بسیار مهم می باشد.

خرید چسب ورق طلا

چسب ورق طلا یکی از مهم ترین وسایل برای اعمال ورق طلا می باشد. این چسب های ورق طلا در انواع مختلف و اندازه های مختلف در بازار عرضه می شوند . بعضی از آنها ممکن است رقیق تر باشد و بعضی دیگر آنقدر سفت باشند که برای اعمال آنها به آب نیاز پیدا کنید تا آن را رقیق کنید، به یاد داشته باشید که تنها حلال چسب ورق طلا آب می باشد. در خرید چسب ورق طلا دقت لازم را به خرج دهید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. طریقه زدن چسب ورق طلا نیز کار بسیار مهمی می باشد چرا که اگر شما چسب را به درستی اعمال کنید چسباندن ورق طلا نیز برای شما راحتر می شود.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top