انواع پتینه کاری مدرن

06 تیر

پتینه کاری کلاسیک یا مدرن

پتینه کاری روی دیوار در واقع ساختن پوششی برای دیوار می باشد و همانطور که می دانید دارای انواع مختلفی می باشد. پتینه کاری را روی یک رنگ پس زمینه انجام می دهند حالا این رنگ می تواند رنگ روغن، اکریلیک یا پلاستیک باشد. طرح های پتینه می توانند تخت یا برجسته باشند و این بستگی به انتخاب شما دارد. پتینه کاری را به دو دسته پتینه کاری کلاسیک و انواع پتینه کاری مدرن که پیش تر با آن آشنا خواهید شد تقسیم می کنند. در پتینه کاری کلاسیک که بیشتر در زمان گذشته کارآیی داشت اصولا جلوه ای قدیمی را به خانه می بخشند، پتینه کاری کلاسیک بیشتر به صورت برجسته بود و بیشتر با بهره گیری از ورق های طلا کاربردی بود. در نوع دیگر از پتینه کاری از نقش سنگ، ترک یا آجر استفاده می شود. یکی از دیگر انواع پتینه کاری که بسیار هم محبوب می باشد با نام کهنه کاری معروف است در این نوع از پتینه کاری دیوار ها یا وسایل خانه ها به حالت کهنه در می آورند و از آنها وسایلی آنتیک می سازند. این کار را با استفاده از یک روغن با نام شاپون انجام می دهند. در پتینه کاری مدرن بیشتر از طرح های ابرو بادی و یا آسمان گونه استفاده می شود یا از طرح فرشته برای اجرا استفاده می کنند، یا با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی طرح چوب را اجرا می کنند، به یاد داشته باشید که پتینه کاری را روی هر سطحی از جمله دیوار، سقف، چوب، شیشه و اشیاء می توان انجام داد.

انواع پتینه کاری مدرن

یکی از زیبا ترین و پر طرفدار ترین هنر ها در زمینه نقاشی ساختمان پتینه کاری می باشد، پتینه کاری در سال های اخیر برای معماران بسیار جالب و کاربردی شده است و از این رو این هنر نیز شکلی مدرن را به خود گرفته است و از حال و هوای سنتی بیرون آمده است. پتینه کاری مدرن از لحاظ قیمت تفاوت زیادی با پتینه کاری سنتی ندارد اما اصولا دارای کیفیت و زیبایی بیشتری نسبت به پتینه کاری سنتی می باشد، از این رو شما می توانید با سفارش نوع مدرن آن با پرداخت هزینه ای بسیار جزئی صاحب کاری بسیار زیبا و با کیفیت شوید. انواع پتینه کاری مدرن شامل ویژگی های زیر می شود :

  • تلاش برای ایجاد نمای زیبا در محیط
  • داشتن دوام بالا
  • طراحی طرح های متنوع
  • اهمیت اجرا پتینه کاری روی سفال
  • اجرا پتینه کاری روی ستون ها

پتینه کاری روی شیشه

شیشه ها زیبایی خاصی را به زندگی ما می بخشند و علاوه بر زیبایی برای زندگی ما ضروری می باشند، شیشه ها تنها در نمای ساختمان و پنجره ها به کار نمی روند بلکه آنها در ظروف خانه ما نیز به کار گرفته می شوند. شیشه های رنگی یک انتخاب مناسب برای طراحی داخلی می باشند و نمایی زیبا را به خانه ما می بخشند، یکی از راهکار ها برای زیبا تر کردن و خاص کردن شیشه های خانه انجام پتینه کاری روی شیشه است.

 پتینه کاری با استفاده از پارچه

یکی از انواع پتینه کاری مدرن پتینه با پارچه است در این نوع از پتینه کاری شما باید چند پارچه کهنه را پیدا کنید و آن را به هر شکلی که می خواهید مچاله کنید و آن را به صورت ضربه ای روی سطح کار بزنید یکی از دیگر راهکار ها این است که این پارچه را به شکلی که می خواهید روی سطح مورد نظر بکشید. یکی از دیگر انواع پتینه کاری با پارچه به این صورت است که پارچه را به صورت مچاله شده در رنگ فرو می برید و بعد از اینکه آن را از رنگ بیرون کشید آن را مانند وردنه روی سطح کار می کشید و طرح هایی زیبا را خلق می کنید. 

پتینه روی چوب

همانطور که میدانید چوب ها دارای انواع مختلفی می باشند و از نظر بافت و انسجام با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند. در کل می توان گفت چوب ها به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شوند. به یاد داشته باشید که میزان رنگ پذیری چوب به بافت و تراکم آن بستگی دارد. بعضی رنگ ها این توانایی را دارند که گره ها را بیش از پیش نمایان کنند اما بسیاری از رنگ های دیگر همه ی گره ها و بافت های چوب را می پوشانند. پتینه کاری روی چوب   نیز نوعی پوشش دهی به چوب به حساب می آید این نوع از پتینه کاری مانند همه رنگ های پوششی عمل می کند چرا که بافت چوب را پنهان میکند اما به شما این امکان را می دهد که خودتان برای چوب هایتان بافت ایجاد کنید. زمانی که شما قصد ایجاد تنوع رنگی را روی کارتان دارید این نوع از پتینه کاری مناسب به نظر می رسد. از آنجایی که امروزه قیمت چوب بالا رفته است بیشتر از نئوپان ها به جای چوب استفاد می شود و در این شرایط پتینه کاری روی چوب گزینه مناسبی به نظر می آید چرا که آن را مانند چوب بافت دار می کند.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top