چسب کاغذ دیواری

09 اردیبهشت

انواع کاغذ دیواری

امروزه به علت درخواست های بسیار زیاد برای کاغذ دیواری، این کاغذ ها در بازار تنوع زیادی پیدا کرده اند. یکی از انواع کاغذ دیواری های امروزی کاغذ دیواری سه بعدی است : اصلا برجسته نیستند اما کاملا برجسته به نظر می آیند، آنها دارای طرح های بسیار متنوع و زیبا و شیکی می باشند. یکی از دیگر انواع کاغذ دیواری های امروزی کاغذ دیواری های بافت دار هستند این کاغذ ها بسیار زیبا می باشند اما برخی از آنها قابلیت شستشو ندارند. کاغذ دیواری فانتزی یکی از دیگر انواع کاغذ های دیواری می باشند این کاغذ ها بیشتر برای اتاق ها مناسب می باشند چرا که طرح آنها بسیار جالب و خاص می باشد. کاغذ دیواری کلاسیک نیز یک نوع دیگر از این کاغذ ها است، این نوع از کاغذ دیواری در مقابل کاغذ دیواری مدرن قرار می گیرد، برای مثال کاغذ دیواری طرح دار راه راه یا چهار خانه در این دسته قرار می گیرد. به یاد داشته باشید همه این کاغذ دیواری ها را باید با چسب کاغذ دیواری بچسبانیم. بهتر است برای انخاب نوع کاغذ دیواری خود از فروشنده کمک بگیرید تا ایشان در این انتخاب شما را یاری دهند.

چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری چسبی مخصوص است که باید از فروشگاه های هنری خریداری شود. این چسب تنها برای چسباندن کاغذ دیواری کاربردی می باشد. در گذشته نه چندان دور چسب های کاغذ دیواری با فرمولاسیون دیگری ساخته می شده اند که به علت بی کیفت بودن اجزای سازنده آن این چسب ها بوی بسیار نامطبوعی داشته اند و البته علت دیگر کار سختی اجرای کاغذ دیواری با این چسب ها بود. این چسب ها را برای آنکه چسبندگی بیشتری داشته باشند با چسب چوب قاطی می کرده اند که این به خودی خود سرعت کار را بسیار پایین می آورد. اما امروزه چسب های کاغذ دیواری بسیار با کیفیت هستند و دیگر خبری از آن بوی نامطبوع آنها نیست. چسب های کاغذ دیواری امروزی به صورت پودر هستند که با توجه به یک فرمولاسیون خاص با آب ترکیب می شوند و به شکل مایع در می آیند. میزان این آب بستگی به نوع کاغذ دیواری دارد از این رومیزان آب یکی از مواردی است که در ساخت چسب کاغذ دیواری حائز اهمیت است. این چسب در سایز ها و کیفیت های مختلف ساخته می شود اما بهتر است با دقت باشید و نوع اصل آن را انتخاب کنید تا برای اجرا دچار مشکل نشوید و پایان کار شما تمیز باشد. چرا که نمونه هایی از این چسب ها در بازار وجود دارند که تقلبی می باشند و اصلا کیفیت آنها تضمین نمی شود و ممکن است در نهایت کار شما تازه متوجه بشوید که چه اتفاقی برای اثر شما افتاده است، از این رو این چسب را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

مزایای استفاده از چسب کاغذ دیواری

  • بالا رفتن سرعت اجرای کار
  • تمیزی بیشتر کار
  • نداشتن بوی نامطلوب
  • خشک شدن هر چه سریعتر چسب

جنس کاغذ دیواری

ما از لحاظ جنس کاغذ دیواری های مختلفی داریم که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. یکی از بهترین کاغذ دیواری های موجود در بازار کاغذ دیواری نانو می باشد، این کاغذ دیواری قابلیت های جالبی دارد از جمله : دوده نمی‌گیرد، بسیار مقاوم است، نوعی عایق صدا است و لکه نمی گیرد. کاغذ دیواری های کاغذی : این کاغذ های دیواری از جنس کاغذ هستند و از گذشته تا کنون موجود هستند. این کاغذ ها قیمت پایینی دارند و عمر کوتاهی را نیز دارا هستند اما برای محیط های کاری یا استیجاری مناسب می باشند. یکی از دیگر کاغذ دیواری های موجود در بازار pvc ها می باشند این کاغذ ها اصلا توصیه نمی شوند چرا که این ها در برابر گرما یکسری گاز سمی از خود ترشح می کنند که بسیار خطرناک و حتی کشنده می باشد. همه این ورق ها را با چسب کاغذ دیواری می توان به سادگی بر روی سطح کار چسباند. بهتر است برای انتخاب جنس کاغذ دیواری خود با کسی که این کاغذ ها را می شناسد و در عین حال می تواند دلسوز شما باشد کمک بگیرید.

نصب کاغذ دیواری

این كاغذ‌ها از پيش مشخص شده و برش خورده اند و در كنار هم چيده شده‌اند از این رو اول از همه بايد چسب را درست کنید. برای اين كارهر ۱۰۰ گرم پودر چسب کاغذ دیواری را در نيم ‌ليتر آب مخلوط كنيد. برای آنکه چسبی يكنواخت داشته باشيد بايد بعد از اضافه كردن پودر به آب، دائم آن را هم بزنيد تا گلوله گلوله نشود. حالا می توانید پشت کاغذ دیواریتان را با قلمو چسب کاری کنید. چسب را طوری اعمال کنیدکه به همه سطح کار به یک اندازه پخش شود. قواره ها را از بالا به پایین بچسبانید. وقتی چسباندن هر یک از قواره ها را تمام كرديد به آرامی و خيلي نرم با كاردکی پلاستيكی روی كاغذ دیواریتان بكشيد تا خوب به ديوار بچسبد.وقتی تمام کاغذ دیواری های یک طرف دیوار را با چسب کاغذ دیواری چسباندید وقت آن است که اضافه های پایین و بالا را با کاردک موکت بری حذف کنید.

ورق طلا

یکی از دیگر آبشن ها برای زیبا کردن دیوار های خانه به جای رنگ ورق طلا می باشد این ورق ها جلوه ای زیبا را به خانه شما می آورند و خانه شما را کاملا درخشان می کنند. این کار نیز مانند کاغذ دیواری می ماند احتیاج به دقت و ظرافت خاصی دارد اما در کل از رنگ زدن بسیار راحت تر می باشد و مهم تر از آن اینکه به وسایل زیادی نیاز ندارد. شما برای اجرای ورق طلا تنها به خرید چسب ورق طلا و خود ورق طلا احتیاج دارید. البته اجرای ورق طلا کار خیلی ساده ای نمی باشد و احتیاج به تجربه دارد اما اگر در حال حاظر شما تجربه ای ندارید و مجبور به انجام این کار هستید هیچ نگران نباشید و سعی کنید یک فیلم آموزشی را ببینید تا به خوبی از پس کار برآیید. برای خرید چسب ورق طلا دقت لازم را به خرج دهید تا نوع اصل آن را تهیه کنید تا در پایان کار دچار مشکل نشوید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top