راهنمای چسب ورق طلا

05 اسفند

 راهنمای چسب ورق طلا

کار با چسب ورق طلا به این صورت است که ابتدا سطح مورد نظر را با چسب ورق طلا می پوشانیم. به یاد داشته باشید برای انجام مرحله بعد باید صبر کنید چسب کاملا خشک شود و نشانه خشک شدن این چسب این است که تغیر رنگ می دهد و بی رنگ می شود. چسب ورق طلا یک چسب کاملا زنده است و این به این معنی است که پس از خشک شدن درصدی چسبندگی دارد به این صورت که وقتی با انگشت آن را لمس می کنیم این چسبندگی را احساس می کنیم. شما می توانید با خرید چسب ورق طلا اصل از چسبندگی چسب اطمینان حاصل فرمایید. در مرحله بعد ورق طلا را روی یک کاغذ تمیز قرار می دهیم و بعد از آن روی سطح چوب می چسبانیم. اگر زمانی که داشتید ورق طلا را می چسباندید قسمت هایی از کار بدون ورق طلا ماند یا ورق طلا وسط کار بریده شد می توانیم دوباره روی همان قسمت ها را با تکه های کوچک ورق طلا بپوشانیم. همینطور به یاد داشته تکه های اضافی را دور نریزید چون در کار بعدی حتما به درد می خورند.

چگونگی استفاده از چسب ورق طلا

خرید چسب ورق طلا بسیار باید با دقت انجام شود. از آنجا که این چسب برای کارهای ظریف کاربرد دارد، انتخاب نسخه اصل آن بسیار با اهمیت است. از این چسب برای چسباندن انواع ورق های فلزی مثل ورق طلا، ورق نقره، ورق مس و .... بر  روی تمامی سطوح از جمله سرامیک، چوب، شیشه، سفال و پلی استر استفاده می شود. همیشه قبل از شروع سطح کار را کاملا تمیز کنید و بعد از آن با استفاده از قلمو یا ابر لایه نازکی از چسب ورق طلا را روی کار بزنید. چسب ورق طلا به شکل مایع است و بر پایه رزین های اکریلیک پایه آب می باشد. این چسب در پتینه کاری و کار های هنری و دکوراتیو و همینطور تزئینات کاربرد های بسیاری دارد.

طرح پتینه با استفاده از چسب ورق طلا

همانطور که می دانید هنر پتینه کاری هنر قدمت دادن به یک اثر است. چسب ورق طلا برای پتینه کاری نیز کاربرد هایی دارد که در این بخش به پتینه با طرح برگ چنار با تکنیک فسیل می پردازیم. برای این کار ابتدا خمیر پتینه را آماده می کنیم و با کاردک به روی سطح دلخواه اعمال می کنیم، بهتر است ضخامت این خمیر حدودا 3 میلی متر باشد. بعد از آن پشت برگها را به نفت آغشته کنید و بعد از چند دقیقه روی خمیر می گذاریم و با فشار دستمان طرح های روی برگ را روی کارمان پیاده سازی می کنیم. سپس بسته به انتخاب خودتان یک شاپون هنری را برگزینید. حالا چسب ورق طلا را روی خمیر اعمال کنید و بعد از آن ورق را روی آن بچسبانید.

ورق طلا روی دیوار

طلا از گذشته تا اکنون به علت درخشندگی و براق بودن خاصی که دارد مورد توجه بوده است. این عنصر در دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد های زیادی دارد. البته این موضوع به کشور ما اختصاص ندارد بلکه در تمام دنیا این عنصر نماد شکوه و عظمت است. کاربرد ورق های طلا در معماری داخلی بیشر است. در واقع از ورق طلا و همینطور طلا کاری در نقاشی دیواربسیار استفاده می شود چرا که دیوار ها در نمای خونه تاثیر بسیار زیادی دارند. ورق طلا بیشتر بر روی د یوار های کاخ ها و موزه ها و مکان های مهم دیده می شود ولی این به این معنی نیست که در خانه افراد عادی دیده نمی شود. از این رو که ورق طلا جنس نازکی دارد، چسب آن که زیر کار قرار می گیرد بسیار مهم است از این رو برای خرید چسب ورق طلادقت لازم را به خرج دهید.

 

منبع: هنری آنلاین

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top