موارد مصرف چسب ورق طلا

13 اسفند

 موارد مصرف چسب ورق طلا

  • ورق طلا
  • نقره
  • مس
  • ورق توتکالی

چسب ورق طلا برای چسباندن انواع ورق های فلزی که بالا نام بردیم کاربرد دارد. این ورق ها را بر روی سطوح شیشه ای، چوبی، سرامیک و سفال، پلی استر، گچ و ... می چسبانند. همیشه سطح کار را قبل از مصرف چسب کاملا تمیز کنید و بعد از آن چسب را روی سطح کار اسپری کنید یا با قلمو اعمال کنید. این چسب ها به صورت اسپری شکل نیز وجود دارد که مزیت هایی نسبت به نوع مایع خود دارد. استفاده از اسپری چسب ورق طلا بسیار راحت تر از استفاده نوع مایع آن است. این اسپری ناصافی وهیچ ردی از خود به جا نمی گذارد و کار شما، در نهایت کار تمیز تری از آب در می آید. در زمان خرید چسب ورق طلا دقت لازم را لحاظ کنید تا چسب شما اصل باشد. 

مواردی در هنگام استفاده از چسب ورق طلا

خرید چسب ورق طلا برای چسباندن و فیکس کردن ورق های طلا کاملا ضروری می باشد. برای چسباندن این ورق های نازک به ماده ای چسبناک نیاز داریم که بهترین آنها چسب ورق طلا است. این چسب ها با فرمولاسیون خاصی که دارند نه تنها کیفیت چسبیدن ورق طلا را بالا می برند، بلکه جنس آنها طوری است که از نفوذ آب جلوگیری می کنند و اجازه نمی دهند آب به این ورق های نازک برسد. روش و مقدار استفاده از چسب بستگی به سطح زیری کار دارد. یعنی اگر سطح زیر کار ما صاف و یک دست باشد بهتر است چسب را با قلمو به آن اعمال کنیم، اما اگر زیر کار ما ناصافی های زیادی داشته باشد بهتر است ابتدا چسب را رقیق کنیم و بعد آن را اعمال کنیم. عمل رقیق کردن را با آب انجام دهید چرا که حلال چسب ورق طلا آب است. برای خرید چسب ورق طلا دقت لازم را لحاظ کنید تا چسب شما اصل باشد.

زمان چسباندن ورق طلا

بعد از اعمال چسب روی کار باید به چسب زمان دهیم تا کمی خشک شود. این زمان بسته به جنس و کیفیت چسب می تواند متفاوت باشد. اما اصولا این زمان بین 1 تا 3 ساعت متغیر است. زمانی ما می توانیم ورق را روی آن بچسبانید که چسب حالت شل و مایع خود را از دست داده باشد. با توجه به چسبندگی چسب و نازک بودن ورق طلا، وقتی این دو به هم می رسند کاملا به هم چسبانده می شوند. در انتهای کار برای یک دست کردن سطح کار می توانید از یک دستمال کمک بگیرید و آن را روی ورق طلا بکشانید تا سطح کار کاملا صاف شود . اگر سطح کار شما یک دست نیست یعنی دارای نقش و گل است به جای دستمال می توانید از قلمو استفاده کنید. فروشگاه هنری آنلاین به عنوان اولین فروشگاه آنلاین برای خرید چسب ورق طلا به شما خدمت رسانی می کند.

شابلون ورق طلا

یکسری شابلون هایی وجود دارند با نام شابلون های استنسیل این ها صفحه های نازکی هستند که روی آنها نقش های مختلفی به صورت مشبک کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این شابلون ها برای بسیاری از سطوح مختلف از جمله ورق طلا، پارچه، چوب، شیشه، پلی استر، سفال و سرامیک و ... کاربرد دارد. این شابلون ها به دو صورت پشت چسب دار و بدون چسب، در بازار به فروش می رسند. این  شابلون ها یک بار مصرف نیست و قابلیت شستشو دارند، از این رو می توانید بعد از مصرف آنها را بشویید و دوباره از آنها بهره ببرید. این شابلون ها در اندازه ها و طرح های مختلف وجود دارند و شما می توانید بسته به نیاز تان یکی از آنها را برگزینید.

 

منبع: هنری آنلاین

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top