آموزش نقاشی روی بشقاب

26 اردیبهشت

نقاشی روی بشقاب

دوستان و همراهان هنری آنلاین سلام. در این مقاله ما سعی داریم که آموزش نقاشی روی بشقاب را به طور مختصر به شما بدهیم و شما را با وسایل و موارد مهم در این رابطه آشنا کنیم. همه ما برای تزیین خانه خود وقت می گذاریم و سعی بر این داریم تا خانه خود را تا جایی که می توانیم زیبا و دلنشین کنیم. برای این کار ما به یکسری لوازم تزیینی نیاز پیدا خوایم کرد. یکی از این وسایل تزیینی بشقاب ها هستند بشقاب ها می توانند دیوار کوب باشند و نمایی شبیه به تابلو داشته باشند و یا آنها می توانند همان استفاده بشقاب ها را داشته باشند و برای تزیین میز غذا خوری یا غذاهای ما کاربردی باشند. راه های زیادی برای تزیین این بشقاب ها وجود دارد. از جمله تزیین بشقاب ها با ورق طلا، برای راهنمایی گرفتن از خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید.  یکی از دیگر کاربرد ها استفاده از رزین ها برای طراحی یا تزیین میز ناهار خوری می باشد برای خرید رزین اپوکسی شفاف نیز با ما همراه شوید. یکی از دیگر راهکار ها نقاشی بشقاب ها است که در ادامه بیشتر به این مورد می پردازیم.

وسایل مورد نیاز برای نقاشی روی بشقاب:

  • ظروف شیشه ای یا چینی بدون طرح
  • رنگ میناکاری براق
  • ماژیک براق برای طراحی
  • مداد
  • قلم موی آرایشی
  • الکل رابینگ

آموزش نقاشی روی بشقاب

برای شروع کار آموزش نقاشی روی بشقاب بهتر است به شما توصیه کنیم که در ابتدا بشقاب خود را با الکل به خوبی تمیز کنید تا پاک شود. حالا می توانید با یک مداد طرح دلخواه خود را روی بشقاب نقاشی کنید. اندازه این طرح باید با بشقاب شما همخوانی داشته باشد. بهتر است داخل گلبرگ ها را با رنگ زرد رنگ آمیزی کنید. وسط گل ها را نیز می توانید با رنگ مشکی پر کنید. برای رنگ آمیزی بهترین قلمو، قلموی آرایشی می باشد از این رو حتما از این قلمو استفاده کنید. حالا می توانید دور دایره دوم را با ماژیک پر رنگ تر کنید. حالا به دور همین دایره نقطه های کوچک توپر بکشید و روی خطوط زیر گلبرگ ها را نیز دایره های کوچک تر بکشید. حالا می توانید این دو ردیف دایره های توپرمان را با خطوط نازک به یکدیگر وصل کنید. حالا در پایان کار می توانید خطوط دور گلبرگ ها را نیز پر رنگ کنید. اگر می خواهید این طرح زیبا را روی ماگ یا پارچ ها طراحی کنید، می توانید بین گلبرگ ها چند برگ بکشید و داخلش آنها را پر کنید. به یاد داشته باشید که نحوه خشک کردن ظرف و مدت زمان آن به نوع رنگی که شما انتخاب کرده اید و استفاده کرده اید بستگی دارد، از این رو راهنمای رنگ را با دقت بخوانید و ظروفی که رویشان نقاشی کرده اید را به همان روش  که نوشته شده است خشک نمایید، این کار شما به دوام ظروف شما کمک شایانی می کند. برای اطلاع از خرید وسایل چرم دوزی با ما همراه باشید.

طراحی روی بشقاب

برای طراحی روی ظروف به یاد داشته باشید مکان کشیدن طرح بسیار مهم و اصولی است. به عنوان مثال شما نباید روی محل هایی که با دهان انسان در تماس است نقاشی کنید. شما قبل از شروع به طراحی باید حتما راهنمای رنگی که خریده اید را مطالعه کنید تا درباره طرز استفاده از آن و کاربرد های آن اطلاع حاصل فرمایید. در این راهنما راهکار هایی که برای بالا بردن دوام نقاشی شما مفید هستند آوده شده است و شما با خواندن آمها با دیدی باز تر به آنها نگاه خواهید داشت. در ضمن برای انتخاب طرح خود می توانید از گوگل کمک بگیرید و عکس های دلخواه خود را بیابید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با ما همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top