آموزش ساخت زیور آلات دست ساز

25 اسفند

آموزش ساخت گردنبند رزینی

ساخت زیورآلات رزینی یکی از بیشترین آموزش هایی است که مورد توجه قرار گرفته است. ساخت این زیور آلات زیبا کار سختی نیست. شما می توانید این زیورآلات دست ساز را در منزل خودتان بسازید و از دست کردن آنها لذت ببرید. گردنبند های  رزینی زیبایی خاص خود را دارند این جنس گردنبند از زمان های دور نیز مورد توجه قرار داشته اند. رنگ این گردنبند بسیار زیبا است چرا که نه طلایی است نه نقره ای رنگ خاص خود را دارد. یکی از آموزش های پر طرفدار آموزش ساخت زیور آلات دست ساز است. ما در این آموزش سعی داریم ساخت گردنبند رزینی با استفاده از گل سرخ و خمیر را به شما آموزش دهیم. شما برای این کار به ابزار ساخت زیور آلات دست ساز نیاز خواهید داشت.

آموزش ساخت زیور آلات دست ساز

ساخت زیور آلات دست ساز کار خیلی سختی نیست. شما می توانید با دیدن فیلم های آموزشی و داشتن ابزار ساخت زیورآلات دست ساز و کمی سلیقه بدلیجات بسیار زیبایی را به سلیقه خودتان بسازید. شما بسته به نوع بدلیجاتی که برای ساخت انتخاب کرده اید وسایل مختلفی نیاز دارید. مهم ترین مسئله ای که در ساخت زیور آلات دست ساز حائز اهمیت است این است که شما هر نوع بدلیجاتی را که بخواهید با سلیقه خودتان می سازید یعنی شما از مفتول گرفته تا سنگ ها، منجوق ها و هر چه در ساخت به کار می رود را به انتخاب خودتان برمی گزینید. در ادامه ما آموزش ساخت زیور آلات دست ساز را برای شما آورده ایم. 

مراحل ساخت گردنبند رزینی

در این بخش با یک آموزش ساخت زیور آلات دست ساز که آموزش گردنبند رزینی نام دارد با شما هستیم. برای این کار ابتدا خمیر سرامیک را از فروشگاه های هنری آنلاین خریداری کنید و پس از طی زمان استراحت آن را به قطر 3 میلیمتر در سطح صافی باز کنید. گل هایی که مورد نظرتان است را روی خمیر گذاشته و با وردنه چند بار از روی آنها رد شوید تا نقش آنها روی خمیر بماند. بعد از آن گل ها را رو از سطح خمیر که تقریبا خشک شده است جدا کنید. اکنون این سطح ایجاد شده توسط گل به عنوان قالب یا مهر کار آیی دارد. حالا دوباره خمیر سرامیک رو با قطر کمتر باز کرده و داخل قالب رو کمی نشاسته ذرت بزنید و خمیر تان رو روی اون قرار بدید. نقش برجسته ای ایجاد می شود و نشاسته باعث می شود خمیر به راحتی از مهر جدا شود. بعد از خشک شدن خمیر می توانید آن را رنگ آمیزی کنید و بعد از گذشت مدت زمانی رنگ ها را با دستمال مرطوب پاک کنید تا حالت کهنه به خود بگیرد. تکه از کاشی رو که نقش دلخواه شما رو داره بشکنید و با سمباده به شکل دایره یا بیضی در بیاورید. روی سطح ایجاد شده رزین دو جزیی بریزید و صبر کنید کاملا سخت و خشک شود. حالا می توانید با استفاده از دریل ریز سوراخ کوچکی برای قلاب گوشواره و یا قلاب برای گردنبند رزینی ایجاد کنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گردنبند رزینی

  • خمیر سرامیک
  • گل و گیاه (دلخواه)
  • نشاسته ذرت
  • رنگ(رنگ های دلخواه)
  • رزین دو جزئی
  • دریل

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top